بازدید رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر از فرودگاه مهرآباد و ترمینال جنوب

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور صبح امروز 28 اسفند ماه با حضور در فرودگاه مهرآباد و ترمینال جنوب، در جریان روند ارائه خدمات به مسافران و نرخ بلیط‌ها قرار گرفت و با مسافران در رابطه با سطح رضایتمندی از خدمات به گفتگو پرداخت.
به گزارش میراث آریا(chtn) مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری صبح امروز در بازدید از فرودگاه مهرآباد و بازدید از قسمت‌های مختلف این فرودگاه با مسافران نوروزی به گفتگو پرداخت.
معاون گردشگری در جریان این بازدید که حدود 2 ساعت به طول انجامید با از مسافران نوروزی در رابطه با رضایتمندی از نرخ خرید بلیط هواپیما و تورها گفتگو کرد.
وی در مواجهه با برخی از مسافران که از نرخ بلیط و تور ناراضی بودند و متضرر شده بودند، با جویا شدن نام آژانس‌های متخلف قول پیگیری شکایات را داد و در چند مورد هم به طور ویژه در فرودگاه مواردی را پیگیری کرد.
رحمانی‌موحد در حاشیه بازدید از ترمینال یک فرودگاه مهرآباد که از روز گذشته، 27 اسفند ماه پذیرای مسافران بوده است، گفت: همه دستگاه‌های عضور ستاد از سه ماه قبل اقدامات و برنامه های نظارتی خود را آغاز کرده اند.
معاون گردشگری با ابراز خرسندی از افتتاح ترمینال یک فرودگاه مهرآباد و افزایش ظرفیت پرواز در این فرودگاه گفت: رعایت استانداردها و ضوابز مهمترین موضوعی است که در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد خوشبختانه به آن توجه ویژه شده است.
وی با تاکید بر اینکه روند نظارت در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت تاکید کرد: سامانه 09629 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران نورزی است.
رحمانی موحد با اشاره به برخی مشکلات مسافران نوروزی در رابطه با قیمت و نرخ تور و بلیط، تصریح کرد: بخش از این مشکلات مربوط به زمانی است که مردم برای سفر انتخاب می کنند، ایام نوروز پرحجم ترین زمان سفر است و متاسفانه چنین مشکلاتی به وجود می آید.
در ادامه این بازدید ، دهقان مدیرکل نظارت بر شرکت‌ها‌، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور دهقان با اشاره به حقوق مسافران گفت: براساس قوانین در صورتی که پرواز بیش از 2 ساعت با تاخیر همراه باشد، شرکت هواپیمایی طرف قرارداد موظف به پذیرایی و ارائه امکانات لازم به مسافران است و اگر زمان پرواز تا یکی از وعده های غذایی تاخیر داشته باشد، باید غذای گرم در اختیار مسافران قرار گیرد.
دهقان ادامه داد: تاخیر بیش از 4 ساعت، شرکت هواپیمایی را موظف می کند امکانات اسکان و پذیرایی را در اختیار مسافران قرار دهد و در صورتی که پرواز دیگری به همان مقصد وجود داشته باشد، شرکت هواپیمایی موظف است بدون دریافت وجه، مسافران را به مقصدشان اعزام کند. 
معاون گردشگری در ادامه با حضور در ترمینال جنوب از نحوه ارائه خدمات در این پایانه بازدید کرد.
رحمانی موحد پس از بازدید از گیت‌های ورودی و خروجی  پایانه جنوب به چند تن از مسافران در ارتباط با نرخ بلیط و خدمات موجود در این ترمینال به گفتگو پرداخت.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین با حضور در جلسه ای که با حضور حاج اسماعیلی مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری، فلاحی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرکی مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان تهران برگزار شد در جریان برنامه های نوروزی پایانه های مسافربری قرار گرفت.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران در این نشست با اشاره به اینکه صد و 10 نفر در ستاد ویژه نوروز پایانه ها فعالیت خواهند داشت، تصریح کرد: در بین تمامی استانها، تهران رتبه نخست جابجایی مسافران را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: ترمینال جنوب که از سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرده در حال حاضر مسافران را به 163 مقصد می رساند این در حالی است که پایانه غرب برای 118 مقصد، اتوبوس اعزام می کند.
در این جلسه مرتضی رحمانی موحد با تقدیر از برنامه های پیش بینی شده در ترمینال جنوب برای رفاه مسافران، گفت: در بخش خدمات اتوبوسی و پیش فروش بلیط اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و امیدواریم با افزایش ناوگان مسافربری، رفاه بیشتری برای مسافران فراهم شود.
 
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139312288